Izdzerot tikai vienu piena glāzi dienā, ievērojami vari uzlabot savu smadzeņu darbību, ar šādu atklājumu klajā nākuši Amerikas zinātnieki.
Cilvēki, kas uzturā lieto pienu, uzrāda daudz labākus rezultātus atmiņas testos, piena produkti var palīdzēt saglabāt arī mentālo veselību.
Arī tu droši vien esi dzirdējis, ka pienā esošās vērtīgās vielas palīdz nostiprināt kaulus, sniedz ķermenim vitamīnus un proteīnu. Taču nesen veiktajos pētījumos noskaidrots, ka cilvēki, kuri uzturā lieto pienu un piena produktus – jogurtu, biezpienu, kefīru, sierus un pat saldējumu, uzrāda labākus sasniegumus atmiņas un intelekta testos.
Pētnieki lūdza 972 sievietes un vīriešus sniegt detalizētu viņu dienas uztura aprakstu, iekļaujot to, cik bieži viņi uzturā lieto tieši piena produktus, pat ja vienīgā piena lāse dienā ir pie rīta kafijas vai tējas.
Pētījumā piedalījās cilvēki vecumā no 23 līdz 98 gadiem un bez sava dienas uztura apraksta, šiem cilvēkiem tika lūgts veikt arī koncentrēšanās un atmiņas testus, kā arī tika pētīta viņu spēja apgūt jaunu mācību vielu.
Pētījuma rezultāti apliecināja, ka cilvēki, kas vismaz piecas reizes nedēļā uzturā lieto piena produktus, sniedz daudz labākus rezultātus atmiņas testos nekā cilvēki, kas piena produktus nelieto.
Pat neliels piena produktu patēriņš ikdienā var būtiski uzlabot cilvēka prāta spējas, jo pētījumā noskaidrots, ka cilvēki, kuri piena produktus lieto divas līdz trīs reizes nedēļā, spēj sniegt labākus rezultātus testos nekā cilvēki, kas pienu lieto retāk kā reizi nedēļā vai vispār to nelieto.
Pētnieki uzskata, ka noteiktas uzturvielas, tādas kā magnijs, kas lielā daudzumā atrodams piena produktos, uzlabo prāta spējas, sevišķi atmiņu.
Protams, svarīgi piena produktus uzturā lietot ar mēru, jo pārmērīgi liels tauku daudzums var novest pie sirds un asinsvadu slimībām.
Avots: www. dailymail.co.uk, janvāris 31, 2012



